Google versus UE: de ce se revoltă gigantul tech
Alphabet Inc. a atacat dur Uniunea Europeană recent. UE a aplicat o amendă uriașă companiei care deține Google, pe care a descris-o ca fiind „cvasi-infracțională”.
Potrivit Bloomberg, avocații Google au declarat la o audiere ce a avut loc luni la Tribunalul General al UE că decizia din 2019 a autorității antitrust a blocului comunitar de a o amenda cu 1,49 miliarde de euro a fost plină de erori și ar trebui anulată.
Ca referință, anul trecut în noiembrie, gigantul tech a pierdut recursul împotriva unei alte amenzi stabilite de UE. Așadar, Google a plătit 2,4 miliarde de euro după ce a fost găsită vinovat de practici anticoncurențiale. Mai mult, o decizie a instanței UE privind o amendă record de 4,3 miliarde de dolari decisă în 2018, care face subiectul celui de-al treilea proces între Google și blocul comunitar, este așteptată pe 14 septembrie.
Războiul UE cu Google continuă
Conform UE, Google a abuzat în 2018 de poziția pe care o are pe piața smartphone-urilor. Gigantul american a fost acuzat că a folosit sistemul de operare Android pentru a-și cimenta poziția dominantă în aplicațiile de căutare și browsere. Alphabet, compania mamă a Google, a avut la dispoziție, la acea vreme, 90 de zile pentru a-și schimba practicile de business.
Recent, scriam AICI despre Google, că a primit o plângere antitrust din partea Consiliului European al Editorilor (EPC). În centrul acestei plângeri se află afacerile sale cu publicitate digitală, ceea ce ar putea întări investigația comisarului pentru concurență al UE, Margrethe Vestager, în această problemă. Potrivit Reuters, gigantul tech a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclame online, mai mult decât orice altă companie din lume. Reclamele afișate în servicul de căutare, YouTube și Gmail reprezintă cea mai mare parte a vânzărilor și profiturilor sale totale.
În contextul actual, procesul privind amenda de 1,49 miliarde de dolari vizează rolul Google ca broker publicitar pentru site-uri web și acordurile de exclusivitate încheiate pentru anunțurile postate online prin instrumentul său AdSense. Uniunea Europeană a acuzat compania că a impus o serie de clauze restrictive în contractele cu site-uri web terțe, care au împiedicat rivalii Google să-și plaseze anunțurile de căutare pe aceste site-uri web.